Extracţii de molari de minte

Extracţiile de molari de minte

molari de minte

Primul pas este anestezia care poate fi locală sau generală (inhalosedare). Apoi chirurgul va îndepărta molarul de minte, uneori pe bucăţi, pentru ca extracţia să se realizeze mai uşor. În cele mai multe cazuri, la molarii de minte este nevoie de sutură. Chirurgul va sutura gingia deasupra dintelui extras iar firele vor fi scoase după 7-10 zile.
Indicaţii după extracţie:

– menţineţi compresa local sub uşoară presiune şi când se îmbibă cu sânge înlocuiţi-o perodic; sunaţi dentistul în caz că sângerarea persită după 24 de ore;
– atenţie să nu vă muşcaţi obrazul / limba când sunteţi încă sub anestezie;
– nu staţi în poziţie orizontală, deoarece acest lucru poate prelungi sângerarea; odihniţi-vă capul pe o pernă;
– reduceţi activităţile fizice; există riscul sângerărilor;
– mâncaţi supe, pireuri, lucruri moi; evitaţi lactatele, berea, alimentele fermentate – acestea cresc riscul infecţiilor;
– nu beţi cu paiul primele 2-3 zile pentru a nu mobiliza cheagul de sânge şi a nu întârzia vindecarea;
– începând cu a doua zi clătiţi-vă uşor cu apă călduţă sărată, pentru a reduce durerea şi inflamaţia;
– evitaţi fumatul în prima zi după operaţie, deoarece fumatul afectează circulaţia sângelui şi întârzie vindecarea, de asemenea creşte riscul infecţiilor locale;
– continuaţi igienizarea zilnică.

De ce se indică extracţia molarilor de minte?

Molarii de minte se extrag când:
– există înghesuiri / aglomerări dentare;
– aceştia se cariază iar tratamentul lor este foarte dificil;
– sunt incluşi în os şi nu mai pot erupe;
– sunt încă acoperiţi de gingie iar aceasta se inflameaza cauzând dureri şi disconfort.